Protejarea principalelor drepturi ale consumatorilor:
Dreptul la un tratament onest, corect și profesionist;
Dreptul la informare și transparența;
Dreptul la o alegere în cunoștință de cauză;
Dreptul de a primii servicii și produse doar de la furnizori care respectă reguli de conduită;
Dreptul de a fi protejați împotriva practicilor abuzive, sau înșelătoare;
Dreptul la petiționare și la soluționarea alternativă a litigiilor.
Scopul nostru este să protejăm și să promovăm drepturile consumatorilor de servicii financiare, asigurându-ne că aceștia beneficiază de tratament echitabil, transparență și acces la informații corecte și relevante. Ne angajăm să oferim educație financiară, să luptăm împotriva practicilor abuzive și să aducem în atenție autorităților și instituțiilor financiare problemele și preocupările consumatorilor. Misiunea noastră este să construim o relație de încredere între consumatori și furnizorii de servicii financiare, promovând o cultură a responsabilității și a respectului reciproc.
Informare și educarea consumatorilor asupra drepturilor și obligațiilor, facilitarea accesului la informare asupra drepturilor consumatorului si conștientizarea importantei exercitării acestora, echilibrarea nevoilor consumatorilor și a gradului de protecție și asigurarea drepturilor relevante ale consumatorilor
Facilitarea sau intermedierea relației dintre consumator și furnizorul de servicii sau produse, acolo unde comunicare între cele două părți este precară, cu accent pe produsele și serviciile obligatorii prin lege.
Monitorizarea prețurilor produselor și serviciilor sunt corecte și adecvate, cu relevanță pentru calitatea și valoarea acestora și derularea unor analize care să certifice daca acestea sunt corecte si relevante raportat la calitatea și valoarea respectivelor produse și servicii;
Monitorizarea afirmațiilor actorilor sistemului financiar și expunerea acelor afirmații înșelătoare, false sau incorecte ale actorilor ecosistemului financiar;
Furnizarea de informații consumatorilor în timp util despre produsele și serviciile curente;
Sprijinirea guvernului si a altor autorități în elaborarea de coduri de practică, legi și reglementări care să elimine practicile care încalcă drepturile consumatorilor
Colaborarea cu instituții publice si private in vederea asigurării și respectării drepturilor consumatorilor;
Elaborarea de strategii în domeniul protecției consumatorilor si în domeniul financiar-bancar, alături de instituțiile statului, precum și de entități private care își desfășoară activitatea în domeniul financiar-bancar
Semnalarea către instituțiile statului competente privind posibile indicii de fraudă în domeniul protecției consumatorilor sau cel financiar-bancar
Informarea asupra procedurilor de urmat prin care consumatorii solicită și primesc despăgubiri pentru orice prejudiciu cauzat de produse sau servicii necorespunzătoare;
Studierea fluctuațiilor pieței în ceea ce privește factorii care o afectează și să consilieze sau să facă propuneri autorităților și organizațiilor implicate în sectoarele de afaceri și comerciale;
Să desfășoare activități cum ar fi cele de cercetare, publicarea de studii, publicarea de materiale proprii pe tema protecției consumatorului, analize, buletine de informați, comparații de prețuri, participare în grupuri de lucru, precum și colaborarea cu ale organizații publice, private sau de consumatori.
Parteneriate și asocieri la nivel național și internațional, schimburi de experiență cu instituții echivalente din străinătate;
Încurajarea parteneriatelor privind drepturile consumatorilor si implicarea comunității în acest sens.
Susținerea, promovarea și implicarea în activități și proiecte de dezvoltare durabilă, de reziliență socio-economică, ale societății cunoașterii, a prelucrării datelor persoanele, pentru protejarea identității personale si electronice și a securității cibernetice în mediul on-line din perspectiva intereselor generale și specifice ale consumatorilor
Dezvoltarea relațiilor și parteneriate cu autorități, instituții publice și private, asociații culturale, asociații educaționale, persoane fizice și juridice, structuri guvernamentale și nonguvernamentale din țară și străinătate;
Acoperirea vidului informațional în materie de protecție a drepturilor consumatorului;
Elaborarea și implementarea unui sistem de evaluare și monitorizare a rezultatelor înregistrate în domeniu;
Crearea și gestionarea unui site web destinat consumatorilor, care să includă: materiale informative pe subiectul protecției consumatorului, abonarea la informări periodice in format electronic, promovarea evenimentelor de interes in domeniul protecției consumatorului, comparatoare de preturi, acces la facilitățile de soluționare a litigiilor si alte componente necesare și multe altele;
Organizarea de workshop-uri, conferințe, seminarii, cursuri de pregătire, spectacole, prezentări, concerte, ateliere de dezbateri publice, tabere, scoli de vara și alte manifestări cu caracter informațional si educațional, in regie proprie sau în colaborare cu instituții publice sau private, organisme guvernamentale și nonguvernamentale, asociații, persoane fizice sau juridice din țară și străinătate, in scopul informării consumatorilor asupra drepturilor pe care le au;
Dezvoltarea programelor educaționale alternative, în mediul rural și urban;
Organizarea de manifestații publice si alte activități de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii;
Realizarea, editarea si difuzarea de cărți, publicații periodice, pliante, afișe, broșuri, programe informatice si alte materiale informative;
Dezvoltarea sau participarea în constituirea de hub-uri inovative, tehnologice sau proiecte de tip mediu de dezvoltare a noi produse și servicii pentru asigurarea respectării drepturilor consumatorilor;
Monitorizarea si sprijinirea activității autorităților publice prin proceduri specifice de advocacy și mistery shopping;
Derularea unor activități de sponsorizare/mecenat;
Crearea de structuri economice și dezvoltarea unor activități economice directe în vederea autofinanțării, în concordanta cu scopul asociației și a legii, pentru asigurarea infrastructurii și fondurilor necesare desfășurării activității asociației;
Alte servicii de verificare tehnica si analiza a calității
Alte activități care contribuie la realizarea scopului asociației si care nu contravin ordinii de drept.