Asociatia Finprotect

Asigurătorii trebuie să se întoarcă spre consumatori, satisfăcând în cele mai bune condiții nevoile lor

articol scris de: Echipa FINPROTECT

data:12.06.2024

Luni, 10 iunie, a avut , la Hotel J.W. Marriott, Sala Constanta, Bucuresti, Conferinta Internationala UNSAR, eveniment care marcheaza 30 de ani de la infiintare. La eveniment au participat  reprezentanti ai industriei de asigurari, membri ai guvernului, autoritati ale statului, reprezentanti ai mediului de afaceri si mass media. Printre invitatii de onoare se numara Petra HIELKEMA, Presedinte EIOPA, si Olav JONES, Director General Adjunct, Insurance Europe

Menținerea sau nu a plafonării prețurilor RCA va fi decisă de o analiză a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care ar trebui să vină „în ultima decadă a lunii iunie”. „În funcție de această analiză o să luăm decizia cea mai potrivită pentru a fi protejati atât asigurații și să nu producem perturbări în piața asigurărilor”, a declarat luni ministrul de Finanțe Marcel Boloș.

Prezent la eveniment, , ASF a punctat in interventia sa doua provocari pe care le considera de importanta majora pentru evolutia pietei de asigurari din Romania: a mentine pasul cu tendintele globale din domeniu si a reconstrui, aproape de la zero, o piata cu adevarat functionala. “Acestea sunt sarcini foarte importante, cu atat mai mult cu cat protectia prin asigurare nu este doar un business, ci si un serviciu de interes public“.

In ceea ce priveste protectia si educatia  consumatorului, sunt doua lucruri care vor duce la atingerea in mod eficient a acestui deziderat si anume: strategiile de business bazate pe servicii de foarte buna calitate, avand consumatorul in centru, si educatia consumatorului.

Indiferent de natura organismelor implicate în sectorul asigurărilor din România, este necesar ca acestea să conștientizeze că asigurătorii trebuie să se întoarcă spre consumatori, satisfăcând în cele mai bune condiții nevoile lor și punând pe locul al doilea profitabilitatea companiei, care oricum va scădea în lipsa unor clienți loiali. O firmă nu poate fi profitabilă pe termen lung decât dacă are o filosofie corespunzătoare referitoare la consumator“, declara Gheorghe Cojocaru -Prim Vicepresedinte FINPROTECT .