Asociatia Finprotect

COMUNICAT DE PRESĂ - FINPROTECT si ApPA: Asociaţiile consumatorilor trebuie sa fie parte din toate procesele esenţiale din asigurări

articol scris de: Echipa FINPROTECT& Appa

data:28.05.2024

Asociațiile semnatare, care reprezintă interesul consumatorilor in domeniul asigurărilor, consideră că implicarea lor activă pe toate palierele, alături de reprezentanții celorlalți stakeholderi,  este esențială. Așa cum a subliniat si vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu în cadrul FIAR 2024, este nevoie ca vocea asiguraților si păgubiților sa fie auzită, mai ales într-un context marcat de dezbateri privind modificări legislative fără precedent, cum este cazul legislației RCA.

Dezbaterile publice pe subiecte de interes ale asiguraților le considerăm esențiale pentru a găsi cele mai bune soluții  privind nevoile, interesele si cerințele acestora, pentru ca aceștia să poată lua decizii în cunoștință de cauză prin alegerea produsele și furnizorilor de servicii și produse care se potrivesc cel mai bine nevoilor lor.

Ecosistemul financiar trebuie să fie consistent și să includă toate părțile interesate, furnizori intermediari, societăți de credit, terți interesați, alături de consumator ca centru al activității tuturor. Asociațiile noastre vor susține acest deziderat, de a readuce consumatorul real în dezbaterile publice și a-i asigura o experiență conform drepturilor și intereselor sale.

În cadrul FIAR a fost prezentat conceptul educației prin distribuție de către directorul general Grawe dl. Dragos Calin, concept apropiat de credința Finprotect ca cea mai bună educație se realizează în momentul distribuției, a contactului dintre client și vânzătorul care realizează consultanța aferentă. Asociațiile semnatare consideră acest aspect cheia deblocării creșterii cuprinderii în asigurare a cât mai multor asigurați și diversificare produselor.

Asociațiile FINPROTECT și ApPA au participat în cadrul Forumului Internațional al Asigurărilor FIAR  2024 pentru a susține nevoia unor produse de asigurare moderne, de protecție și informare corectă, onestă si  profesionistă a consumatorilor de produse financiare.

“Dreptul consumatorului nu este doar o formă legislativă trecătoare prin care se caută să se rezolve o serie de probleme izolate sau particulare ale unor fenomene la modă, și nici o formă legislativă specifică doar societăților dezvoltate, ci reprezintă și o modalitate de educare a consumatorului, care îl va ajuta să perceapă amploarea dimensiunilor legale ale conflictelor în care poate fi antrenat în relațiile de piață pe care le are cu societățile de asigurări. Din acest motiv salutăm declarațiile și acțiunile în acest sens”, declara  Robert Crețu, vicepreședinte FINPROTECT, prezent în cadrul FIAR 2024.

“ApPA și XPRIMM, organizatori de 25 de ani ai conferinței FIAR, se implica activ in educarea consumatorilor de asigurări, derulând numeroase campanii de popularizare a conceptelor de asigurări, de explicare a principalelor produse de asigurare, dar si de educare a romanilor pentru un comportament mai responsabil, care sa permită reducerea expunerii la riscuri. Vorbim in campaniile noastre de informare despre asigurarea locuințelor, despre asigurări de sănătate, despre asigurări auto si mă bucur sa spun ca de-a lungul anilor am reușit sa ajungem la din ce in ce mai mulți cetățeni, stârnind interesul acestora pentru diversele forme de asigurare”, declară Sergiu Costache, Președinte ApPA si XPRIMM Grouo.

Paraschiv Constantin, Președinte Finprotect

Sergiu Costache, Președinte ApPA

București, 28.05.2024