articol scris de: Cojocaru Gheorghe, prim vice-presedinte Finprotect
data:05.08.2024
Având in vedere discuțiile recente din spațiul public privind majorarea preturilor privind asigurările RCA si a dezechilibrelor evidențiate, facem o serie de precizări pe care le consideram importante pentru o abordare corectă pentru consumatori / asigurați si anume:
• sistemul de Bonus trebuie să fie real si eficient pentru a recompensa șoferii care iau măsurile de prevenție si nu produc accidente. Deși majoritatea șoferilor se afla in clase de Bonus, reducerile la tarife nu se regăsesc in buzunarul oamenilor de la un an la altul datorita creșterii preturilor si a dezechilibrului inclusiv generat de calculul Bonusului și a Malusului
• Sistemul de Malus nu tine cont de gravitatea accidentului, fie ca este un accident minor, fie un accident grav, impactul asupra calculului de Malus este similar, ceea ce nu este corect. Cei care produc accidente grave trebuie sa fie sancționați sever prin sistemul de Malus. In lipsa acestei diferențieri nu este susținută prevenția atât de necesara si nici recompensarea celor care nu produc accidente
Asociatia Finprotect a susținut in mod constant ca sistemul actual de bonus/malus ar trebui modificat si sa se tina seama de mai multe criterii de clasificare si penalizare a șoferilor care produc accidente sau sunt indisciplinați in trafic.
Din acest motiv propunem o diferențiere a evenimentele in funcție de valoarea daunei produse, din care au rezultat numai prejudicii materiale, si o sancționare mult mai severa la nivel de Malus a evenimentele soldate cu vătămarea sănătății si a integrității corporale ori decesul uneia sau mai multor persoane unde sumele de despăgubire sunt mult mai mari, declara prim-vicepreședintele FINPROTECT Gheorghe Cojocaru.